Onze school

Dit is de Schakel!

Christelijke Basisschool De Schakel in Veenendaal

Onze visie

Op basisschool De Schakel in Veenendaal staat het kind centraal. Ieder kind is uniek en heeft behoefte aan een veilige leef- er leeromgeving. Wij zetten ons daarvoor in! Wij willen passend onderwijs geven aan ieder kind, met extra ondersteuning als dat nodig is. Wij willen ze leren wat naastenliefde is, om respect te hebben, zorg te dragen voor elkaar en de wereld waarin we leven. Ons uitgangspunt is hierin: De Schakel, de school waar elke schakel deel uit mag maken van de ketting.

“Iedereen zegt hallo tegen elkaar in deze school. De sfeer vind ik gezellig! De lessen zijn hier nooit saai. Rekenen doen we soms met bewegen, we werken in de schooltuin en lessen worden echt leuk gemaakt.”

Anne (leerling middenbouw)

De Schakel, de school waar elke schakel deel uit mag maken van de ketting.

Onze missie

Het welzijn van uw kind staat bij ons voorop! Het is onze missie om alle kinderen een geborgen leerklimaat te bieden en een ononderbroken ontwikkelingsproces te laten doorlopen. Ons motto is dan ook: Waar elke schakel schittert!

Onze speerpunten:

• We bieden ieder kind structuur en veiligheid. Dit doen we door middel van competentie (geloof en plezier in eigen kunnen), relatie (samenwerken en samen leren) en autonomie (de wens zelfstandig te kunnen functioneren).
  • We gaan een educatief partnerschap aan met ouders.
  • Nieuwe ontwikkelingen die bij ons passen voeren we door, voeren we uit, evalueren en borgen we.